Las parejas homosexuales podrán participar en las bodas celtas de Cedeira tras ocho años de veto

ANA F. CUBA
CEDEIRA / LA VOZ

Parexas02El Lugnasad, la fiesta de origen celta ideada en Cedeira por Manuel Aneiros Loureiro, historiador del arte y medievalista, ha excluido de la ceremonia a las parejas homosexuales durante sus ocho años de trayectoria. Pero esta negativa a casar por el rito celta a gais o lesbianas no ha trascendido hasta esta semana, unos días después del octavo Lugnasad, celebrado el sábado. La organización, a cargo de la Asociación Amigos do Lugnasad, «rexeitou a participación de dúas parellas pola súa condición sexual», asegura la concejala de Cultura, la nacionalista María Xosé Rodríguez, tras las quejas transmitidas por los afectados al Concello, que colabora económica y logísticamente con esta fiesta.

«O goberno local [formado por PSOE, BNG y Anova] desvincúlase total e absolutamente das decisións tomadas polos organizadores (…). Opoñémonos por completo a este tipo de actitudes, para as que non atopamos xustificación algunha. De feito, unha das primeiras cousas que fixo este goberno foi colgar a bandeira do orgullo gai no consistorio (…). Pedimos desculpas no nome de todo o goberno e do Concello», remarcó ayer la primera teniente de alcalde cedeiresa.

Condena a la homofobia

Rodríguez anunció que el ejecutivo local tomará medidas y revisará las bases que regulan la convocatoria de ayudas a entidades culturales -a las que opta el colectivo Amigos do Lugnasad-, para explicitar que los beneficiarios «non poderán manter comportamentos homófobos, algo que non se incluíra por obvio, pero que agora parece necesario». «Non consentiremos que se discrimine a ninguén pola súa condición sexual», abundó.

Aneiros Loureiro, el ideólogo del Lugnasad cedeirés, que adoptó de la tradición irlandesa los casamientos, un contrato por un año que se puede renovar o no, encarna al druida Aneiros dos Ártabros, el oficiante de las bodas. Reconoce que en estos ocho años no ha casado a ninguna pareja del mismo género, pero elude calificarlo de exclusión. «Esta festa deseñouse desde o punto de vista dunha recreación histórica, do Lugnasad e da festa da fertilidade; daquela as parellas de homosexuais non se casaban, fíxose así sempre, toda a vida, igual que na Bretaña ou noutros pobos, igual que se fai nas festas romanas, celtas, viquingas ou xudías. Nunca se pensou en facelo doutra maneira», argumenta.

Anuncian cambios para 2017

El Lugnasad es uno de los cuatro festivales del calendario medieval irlandés, en agosto, en la época de la cosecha, asociada en Cedeira a la herba de namorar y al santuario de San Andrés de Teixido, símbolo de fertilidad. Este último aspecto, el rito de la fertilidad, es la razón esgrimida por Aneiros Loureiro para no incorporar parejas del mismo sexo. Pero a raíz de las quejas recibidas en el Concello y de la reacción de los responsables municipales, sugiere la posibilidad de «facer outra normativa e plantexar a festa doutra maneira». Y va más allá, con un mensaje de tolerancia en nombre de la Asociación Amigos de Lugnasad: «Pensamos que hai que adaptar aos tempos certos formatos demasiado tradicionalistas e respectar a liberdade e a igualdade de todas as persoas, e que tanto individuos como institucións deberiamos colaborar e loitar para que ninguén se sinta discriminado por cuestión de ideoloxía, relixión, raza, filosofía ou sexo, neste mundo novo que estamos a crear entre todos». Insiste en que, hasta ahora, «nunca se cuestionara» esta fórmula; pero ya avanza que está abierto el plazo para anotarse en las bodas celtas del año 2017, «sen distinción de sexo».

Link: http://www.lavozdegalicia.es

 

Esta entrada foi publicada en Cedeira, Cultura, Fotos de Cedeira, Fotos Galicia, Galicia, Lugnasad, Politica, Politica Local, Traballo, Turismo, Turismo local. Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.