Empurón ao Xeoparque do Cabo Ortegal

Fran Canosa

El convenio de la Diputación con los siete concellos implicados, con una aportación de 500.000 euros, supone un impulso para presentar la candidatura ante la Unesco.

A. F. C.

El convenio aprobado ayer por la Diputación de A Coruña supone el primer avance significativo del proyecto de creación del Xeoparque do Cabo Ortegal, del que se comenzó a hablar en 2011, a partir de la instalación de paneles informativos en lugares con interés geológico del municipio de Cedeira, como recuerda el geólogo Francisco Canosa; y que ha cobrado impulso desde hace un par de años, de la mano de las nuevas corporaciones municipales y de la Asociación de Amigos do Parque Xeolóxico do Cabo Ortegal. La Administración provincial firmará un convenio con los siete concellos implicados en la iniciativa -Cariño, Cedeira, Cerdido, Moeche, Ortigueira, San Sadurniño y Valdoviño-, con una aportación de 500.000 euros para este año.

 El acuerdo alcanzado en la sesión de ayer, con apoyo de todos los grupos políticos excepto el PP, que se abstuvo, prevé la creación de un consello director, con representantes de las administraciones provincial y locales, con presidencia rotatoria entre los municipios. Este órgano gestionará la elaboración del plan director y el desarrollo del trabajo previo a la presentación de la candidatura ante la Unesco para la declaración de geoparque.

Acuerdo por cuatro años

El convenio tiene una vigencia de cuatro años, prorrogables por otros cuatro, y prevé que Diputación y concellos «asuman a xestión dos recursos persoais, materiais e técnicos dun proxecto que incidirá dun xeito positivo na súa proxección xeoturística», indican desde la institución provincial.

«Agora temos que facer unha memoria conxunta de todos os concellos e o plan director; e previamente a levar a candidatura necesítase un ano de traballo realizado, con actividades, sinalización, etcétera, polo que sería antes de abril de 2019 cando a presentaríamos», explicaba ayer la alcaldesa de Moeche, la nacionalista Beatriz Bascoy, convencida de la importancia de este paso. «É o apoio real [por parte da Deputación] ao esforzo que se leva facendo estes dous últimos anos, coa boa sintonía entre os sete concellos, e con persoas e asociacións que están detrás e que apoiaron para empezar a andar este camiño», resaltó.

La regidora no entiende la postura del PP, «cando hai corporacións nas que votaron a favor [noutras abstivéronse] e cando en España hai xeoparques constituídos por concellos gobernados por este partido». E incide en la necesidad de involucrar en este proyecto a colectivos vecinales o culturales, y a establecimientos y negocios privados.

El presidente provincial, Valentín González Formoso (PSOE), destacó que esta iniciativa «permitirá que os sete concellos xunten esforzos e traballen conxuntamente para a conservación e posta en valor do patrimonio […]; cun compromiso co desenvolvemento local». Xosé Regueira (BNG), diputado de Turismo e Patrimonio, incidió en que «as sinerxias contribuirán á conservación e á difusión do patrimonio».

Viaje al interior de la tierra

¿Qué diferencia esta zona para poder optar a la declaración de geoparque? «Aquí atópase o maior afloramento do mundo dun tipo de rochas, as eclogitas, xa que de forma habitual atópanse a máis de 70 quilómetros de profundidade. Pero tamén son moi importantes outras rochas como as serpentinitas, granulitas e peridotitas, así coma os restos de lavas volcánicas submarinas que formaban parte dun antigo océano hai 350 millóns de anos. Por tanto, cando un vén a esta zona é coma se fixese unha viaxe ao interior da terra. A día de hoxe non existe ningún xeoparque con estas formacións xeolóxicas tan singulares, o que o fai único», resume Canosa.

La gerente del Geoparque de la Costa Vasca, que entró a formar parte de la Red Europea y Global de Geoparques en 2010, sintetiza las tres exigencias básicas para lograr este reconocimiento: «El territorio debe tener un importante patrimonio, básicamente geológico, pero que debe ir acompañado por elementos naturales y culturales; debe haber personas que participen del proyecto y que este repercuta en su calidad de vida; y tiene que haber una estrategia de gestión basada en el desarrollo sostenible».

Link. http://www.lavozdegalicia.es

 

Esta entrada foi publicada en Cedeira, Comarcas, Cultura, Fotos de Cedeira, Fotos Galicia, Galicia, Politica, Politica Local, xeoparque, Xeorutas. Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.